Terms and conditions

Köpvillkor PanicSupper – April 2016

Allmänt om e-handelstjänsterna hos PanicSupper

PanicSupper är genvägen till en hemlagad vietnamesisk street food-middag. Beställ fram till samma dag, så ordnar vi på PanicSupper din matkasse – därefter är det bara för dig att hämta eller få levererat, laga och äta. Smart, fräscht, enkelt – och galet gott.

PanicSupper ger dig möjligheten att själv laga vietnamesisk mat med street food-känsla. Tjänsten ägs och drivs av PanicSupper AB, org.nr. 559041-8256, (nedan ”PanicSupper”). Du blir kund hos PanicSupper genom att registrera dina uppgifter på PanicSupper.se.

Villkoren utgör parternas fullständiga reglering av alla frågor som dessa villkor berör. PanicSupper förbehåller sig rätten att uppdatera och revidera dessa kundvillkor. Har du frågor om villkoren eller hur tjänsterna hos PanicSupper fungerar, så är du alltid välkommen att kontakta oss på: info@panicsupper.se eller ring 0732-333654.

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när PanicSupper bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas efter att beställning mottagits av PanicSupper. Om leveranstid från PanicSupper ändras i beställningen kommer du som kund att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att beställningen är skickad. PanicSupper har återtaganderätt tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och PanicSupper måste kunna fastställa leveransadressen.

Kundens ansvar för att kontrollera innehåll

PanicSupper ansvarar inte för att anpassa utbudet efter unika kundbehov, som t.ex. vegetariskt eller allergi/överkänslighet. Leveransen kan vid vissa tillfällen innehålla livsmedel som kan vara känsliga för personer med allergier.

Kunden ansvarar för att läsa på innehållsförteckningarna och att på egen hand byta ut ingredienser som inte är lämpliga för eventuella särskilda behov eller önskemål. Kunder med överkänslighet eller allergi uppmanas vara extra uppmärksamma.

Priser

Senaste priserna hittar du alltid på PanicSupper.se. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt.

Betalning

PanicSupper använder sig av Klarna Checkout. För villkor hänvisar vi till Klarna på klarna.com/se/villkor.

Leverans

PanicSupper erbjuder tre olika lösningar för leverans av din matkasse: 1. Hemleverans via Foodora.se. 2. Upphämtning vid PanicSuppers pick-up point. 3. Leverans till din arbetsgivare.

  1. Väljer du att få din kasse levererad via Foodora.se, accepterar du Foodora.se’s villkor. Dessa finner du på: foodora.se/contents/terms-and-conditions.htm
  2. Hämtning av matkassen kan ske på egen hand vid PanicSuppers pick-up point på adress: Moa Martinsons Tor 8, 112 16 Stockholm. Matkassen kommer vara färdigpackad för upphämtning till din valda upphämtningstid. Du ansvarar för att meddela PanicSupper om du inte kan hämta matkassen vid angiven tidpunkt.
  3. PanicSupper kan leverera till din arbetsgivare. För att detta ska vara möjligt behöver din arbetsgivare ett avtal med PanicSupper. Kontakta oss på info@panicsupper.se eller ring 0732-333654

Ångerrätt

Försäljningen av PanicSuppers tjänster omfattas inte av ångerrätt enligt distansavtalslagen (lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Du kan läsa mer om ångerrätt och vilka varor och tjänster som är undantagna från ångerrätt på Konsumentverkets/Hallå Konsuments hemsida: Hallå Konsument - Ångerrätt

Reklamationer

Skulle du få en leverans av PanicSupper med varor som du inte kan äta kan du reklamera dessa. Vi önskar att du reklamerar snarast möjligt efter leverans. Detta gör du genom att kontakta oss via info@panicsupper.se och uppge anledning. Reklamationsrätt uppstår då varan är felaktig eller då varan inte uppfyller kvalitetskraven eller på annat sätt inte går att äta, p.g.a. allergier som inte tidigare är kända. PanicSupper granskar reklamationen och ersätter godkända reklamationer med varans värde. Prisavdraget regleras genom återinsättning på kundens bankkonto.

Personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att PanicSupper lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice på info@panicsupper.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter. Vi samlar in så lite information som möjligt. Vi behöver veta var du bor för att kunna skicka beställningen hem till dig. Beställer du till annan adress behöver vi inte ens veta var du bor. Vi behöver även din e-postadress för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.

Cookies

PanicSupper använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa PanicSupper att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök hos PanicSupper blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda panicSupper bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. Hos PanicSupper används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Övrigt

PanicSupper förbehåller sig rätten att överlåta sina rättigheter och skyldigheter enligt detta avtal till annan part.

Tvist

Om tvist föreligger mellan PanicSupper och kunden ska parterna i första hand försöka lösa tvisten genom överenskommelse. Om parterna inte kan enas kan tvisten avgöras av Allmänna Reklamationsnämnden i den mån nämnden är behörig att pröva frågan. I annat fall avgörs tvisten av allmän domstol i Sverige.


Terms and conditions